Pedagogiska priser

Idag utdelas Uppsala kommuns pedagogiska priser till tre pedagoger och en ledare.

Lärarpriset delas ut till pedagoger som främjar arbetet med att väcka nyfikenhet och engagera, skapa ett tryggt klimat för lärande, utmana och ge självförtroende och som får skolan att utvecklas. I år delas också ett helt nytt pris ut, ledarskapspriset, som riktar sig till ledare inom förskola, grund- och gymnasieskola.

Tack till alla som nominerat

Nomineringen pågick till och med 30 september. Tack till alla som nominerat. Juryn som utser vinnarna består av ordförande samt ledamöter i utbildningsnämnden.

Varje pristagare får 8 000 kronor i prissumma. Utbildningsnämndens representant överlämnar priserna 12 december vid kommunfullmäktiges möte.

Här kan du läsa mer om priserna och pristagarna

2 december 2016