Sommarfritids 2015

Sommarlovet är snart här och då välkomnar vi alla som behöver skolbarnsomsorg till sommarfritids.

Under veckorna 27-30 välkomnar vi fritidshemmen från Pluggparadiset samt Vattholma skola att dela sommarfritids tillsammans med oss. Det kommer att finnas personal från respektive skola under dessa veckor. Vi kommer att befinna oss på avdelning Grönan de tre första veckorna och på fritids för åk F-1 under vecka 30.

Verksamheten har öppet mellan kl. 06.30-17.30.

Vid eventuell frånvaro är det viktigt att ni meddelar oss via telefon senast kl. 08.30. Telefonnummer till respektive avdelning finner ni nedan. Observera att Skola24 inte är igång under sommarlovet.

Maten kommer vi att äta i Storvretaskolans matsal förutom under veckorna 27-31 då vi kommer att äta i Ärentunaskolans matsal. Tiden för lunch är mellan kl. 11.00-11.30. Det kommer även att serveras mellanmål ca kl. 14.00 men det äter vi alltid på Storvretaskolan.

På sommarfritids ser till att fylla dagarna med många roliga aktiviteter. Allt från promenader i närområdet till besök på olika lekplatser. Om solen värmer tar vi fram vattenspridaren för att svalka oss. Ta gärna med badkläder och handduk!

Vi som jobbar på sommarfritids ser fram emot en lekfull och rolig sommar!

Väl mött!

7 juni 2015