100-årsfirande

Under dagarna tre firande skola i Storvreta 100 år.

Under onsdag, torsdag och fredag vecka 45 firade Storvretaskolan 100 år. Detta uppmärksammades på många olika sätt.

Firandet invigdes med tal av rektor samt ballongsläpp och säckhoppning ute på skolgården. De personal och de elever som ville fick klä sig i tidsenliga kläder under två av dagarna för att den sista dagen vara festklädd i nutidsstil.

I matsalen serverades det tidsenlig mat.

I klassrummen har det bugats och bockats, det har undervisats med hjälp av gamla skolplacher, lekts skola och visats filmer om hur livet kunde se ut när man var barn och gick i skolan för 100 år sedan.

På idrotten har eleverna fått prova på Linggymnastik.

På rasterna har det lekts gammeldagslekar och spelats kula.

Det är bara ett axplock av vad eleverna har fått prova på dessa dagar. Under 100-årsfirandet bjöds det även på konsert i matsalen av elever i årskurs 5. Mycket uppskattat!

ballongsläpp

Rektorn talar