Rektorsbrev maj

Terminen närmar sig sitt slut. På skolan sker en massa trevliga utflykter förutom den vanliga undervisningen.

Eleverna i åk 4 och 5 har avslutat ett värdegrundsprojekt med att se föreställningen ”Trollkarlen från Oz” på UKK i Uppsala. Det var mycket uppskattat. Tack till Glada Hudik – teatern!

På måndag 9/5 är det studiedag för lärare och ledigt för de barn som inte går på fritids.

24/5 kör vi heldag med Olympic day! Det blir troligen en spännande dag med riktiga olympier som kommer till Storvreta. Eleverna kommer att få prova på olika sporter vid Ärentunaskolan tillsammans med elever från Pluggparadiset.

Missa inte bloggarna från klasserna på hemsidan. Där kan ni få ta del av mycket som sker på skolan i årskurserna F, 1 och 2.

Den 26/5 är det föräldramöte för blivande förskoleklasselever. Separat inbjudan till detta kommer under v 19. Välkomna till Storvretaskolans matsal.

Jag vill med detta korta rektorsbrev önska en skön långhelg i maj och värmen kunde inte ha kommit lägligare.

Vänligen,

Outi Määttä