Rektorsbrev april

Välkomna tillbaka från påskledigheten! Nu tar vi nya tag inför det som finns kvar av terminen.

Jag ser fram emot att åter få ta del av det fina fadderarbete som försiggår mellan äldre och yngre elever. De utvecklas på många sätt i det arbetet som förbereds föredömligt av pedagogerna.

Jag och inte minst eleverna ser också fram emot att fotbollsturneringen, som traditionsenligt  avslutas under avslutningsveckan, kommer igång. Varje förmiddagsrast spelas matcher på planen med mixade lag ur olika årskurser.

Om ni inte gått in på någon av klassernas bloggar hoppas jag att ni gör det. I förskoleklass och i åk 1 bloggas det för fullt!

Mattelyftet som alla lärare genomfört under läsåret avslutas under vårterminen men vi fortsätter att utveckla undervisningen under nästa läsår också.

Under vårterminen har vi rustat upp och fräschat upp i stora skolbyggnaden. Kellgrens har hittat snygga lampor och annan inredning som verkligen lyfter skolan. Gör gärna att besök på övervåningen när ni lämnar eller hämtar era barn.

Jag vill också på detta sätt redan nu välkomna nya elever och föräldrar som börjar hos oss i höst. Besöksdag och föräldramöte 26/5! Mer information om detta får ni på posten.

Skolavslutningen sker 9/6 kl 18.00. Föräldrar är varmt välkomna att delta.

Glad vår!

Outi M/