Rektorsbrev juni

Nu går det inte att förneka att terminen går mot sitt slut. Det är inte många skoldagar kvar. Däremot fortsätter vår fritidsverksamhet under hela sommaren här på Storvretaskolan. Då tar vi också emot elever från Pluggparadiset.

Jag är stolt över det arbete som bedrivs på skolan – samarbetet mellan pedagoger på fritids och klasslärare, samarbetet i årskurserna som resulterar i god undervisning för eleverna, aktiviteter på rasterna som skapar en trygg miljö. Inte att förglömma elevrådets arbete för en god miljö för alla elever. Fotbolls- och matrådets arbete för att säkerställa att alla mår bra på raster och i matsalen. Vi jobbar aktivt för alla elevers trivsel och möjlighet att nå goda resultat i undervisningen.

Organisation

Vi håller på att tillsätta de vakanta tjänster som vi haft och är nästan färdiga med organisationen. Det kommer ny personal i förskoleklass A och B, på fritids Grönan samt i klass 3B.

Skolråd

Jag vill tacka de föräldrar som deltagit på skolråden och hälsa nya föräldrar välkomna till hösten. Tider för mötena kommer att läggas ut på hemsidan i augusti. Jag hoppas på många inspirerande samtal om pedagogik!

Påminnelser

Glöm inte att fritids är stängt för planering 12 juni och 14 augusti.

Övrigt

Titta gärna på bloggarna från förskoleklass och åk 1. Det är fina bilder som visar mycket av den inspirerande arbete som pågår ute och inne.

Välkomna på sommaravslutning tisdag 9/6 kl 18.00.

Trevlig sommar önskar jag alla elever, personal och föräldrar på Storvretaskolan!

rektor

3 juni 2015