Kubik Uppsala

Ridån upp för ny webbplats för barn och unga Nya Kubik Uppsala samlar aktiviteter för barn och unga ett ställe.

Webbplatsen Kubik Uppsala skapades 2009 för att synliggöra kulturlivet i Uppsala för barn och unga. Under 2013 lyftes även fritidsaktiviteter in i utbudet, där fria grupper, institutioner och föreningar presenterar sin verksamhet och aktiviteter.

Tidigare var webbplatsen uppdelad i fritids- och kulturaktiviteter, men nu finns allt för barn och unga samlat på ett ställe. Nu kan man lätt söka fram vad som händer i helgen, få tips om spännande kurser eller upptäcka ett helt nytt intresse.

Nya Kubik Uppsala har även en webbsida bara för pedagoger, där det är enkelt att söka efter kulturprogram för förskola och skola eller hitta inspiration i arbetet med kultur i undervisningen.
Kommuns webbplats för fritids- och kulturevenemang för barn och unga finns på www.kubikuppsala.se

19 oktober 2016