Rektorsbrev maj

Maj är här och terminen närmar sig sitt slut. Jag skulle redan nu vilja summera en mycket bra termin. Det är dock en hel månad kvar av viktigt skolarbete som ska bli klart.

När jag tar del av den information ni får hem i form av vecko- och månadsbrev ser jag hur mycket inspirerande arbete som uträttas i klassrummen. Under besök i klassrummen ser jag aktiva och positiva elever som samarbetar väl med varandra. Det är en fantastiskt fin stämning på skolan som vi ska göra allt för att bevara. Personalen jobbar stenhårt för att alla elever ska trivas och må bra.

På rasterna fortsätter vi med ”Kul på rasten” som är en del av det aktiva trygghetsarbete vi har utvecklat på skolan.

Just i dagarna skapar utemattegruppen nya figurer på skolgården som ni kan se när ni hämtar era barn. Dessa kommer att användas i undervisningen under exempelvis mattelektioner. Vecka 19 är det problemlösningsvecka med extra fokus på matte.

Fritids planerar sommaren för fullt och vi ska ha sommarfritids hos oss i år under v 27-30. Dessförinnan är två datum viktiga att uppge vistelsetid för och det är 15/5 och 18/5. Detta för att planera mat för eleverna och ledighet för personalen.

Försök att hinna njuta av den vackra grönskan mitt i denna aktiva period!

Vänligen,

rektor