Välkomna tillbaka

Onsdagen den 17 augusti kl 8.15 börjar alla elever skolan efter sommaren. Vi i personalen vill hälsa er alla välkommen och lite extra till alla nya elever! Vi är drygt 430 elever på Storvretaskolan i dagsläget.

Vår nya personal ser ut som följer:

Anna-Karin Lif Förskoleklass.

Camilla Rasmusson fritidspersonal Grönan.

Sara Björk Lindberg fritidspersonal Grönan.

Madeleine Pettersson fritidspersonal förskoleklass.

Henrik Karlsson fritidspersonal förskoleklass.

Pär Ångman kurator.

Johanna Mikaelsson skolsköterska

Välkomna till Storvretaskolan!

Jag vill hälsa alla elever och föräldrar välkomna till ett nytt läsår! Jag hoppas att ni alla haft en fin sommar på stranden eller letandes Pokemon på gatorna. Men de ljuvliga sommardagarna med ledighet är slut för denna gång. Glöm dock inte att kvällarna i augusti och september kan vara fina precis som förra året.

Vi fortsätter att utveckla användandet av Unikum och tror att det kommer att vara ett utmärkt redskap för kontakt mellan hem och skola. Inte minst vid tider för utvecklingssamtal.

Storvretaskolan har äntligen fått ombyggnationen vid busshållplatsen genomförd. Bussarna som lämnar och hämtar elever vänder på baksidan av skolan vid Rastvägen. Där finns även nya droppfickor för avlämning av elever. Parkeringen bakom idrottshallen kommer att huvudsakligen användas av skolans personal enligt uppsatt skyltning.

Vi kommer som vanligt att ha fokus på trygghet den första tiden på skolan och arbeta med trygghetsaktiviteter under de första veckorna.

Vänligen,

Rektor Storvretaskolan