Rektorsbrev mars

Äntligen börjar vi känna värme och se solen titta fram på dagarna. I skolan brukar veckorna mellan sportlov och påsklov vara extra intensiva och mycket ska hinnas med. Det märks även hos oss. Aktiviteten hos glada barn och vuxna går inte att ta miste på.

När ni läser detta gör ni det på skolans nya hemsida. Vi är mycket stolta över den och jag tackar Elin och Gabriella som jobbat extra med detta. Förnyelsen innebär att ni föräldrar och andra intressenter har lättare åtkomst till den samt att ni lättare ska hitta information. Återkoppla gärna om det är något ni saknar.

På sidan kan ni bland annat hitta bloggar från de klasser som lägger ut dem. Där kan ni se mycket fina aktiviteter som sker i framför allt förskoleklass och ettan. Kommentarer uppskattas av eleverna!

Jag är också stolt över det proffsiga nya kunskapandet som bedrivs parallellt med ett förvaltande av god praxis som länge funnits på skolan. Allt detta sker i delvis nyrustade lokaler som också gör arbetet mer lustfyllt.

Vårliga hälsningar!

rektor