Information och film inför förskoleklass 2022

Nu är våren här och skolstart för våra nya förskoleklasselever närmar sig!

Information till vårdnadshavare med barn som ska börja i förskoleklass på
Storvretaskolan HT 2022.
Vi samarbetar för att övergången för era barn från förskolan till förskoleklass ska bli så bra som möjlig och nedan kan du som vårdnadshavare ta del av insatserna i arbetet:

Informationsbrev med klasslistor kommer hem via post i vecka 19.

Tisdag 17 maj kl. 09.00-10.00 är det ”Hälsa-på-dag” (Karuselldag). Då är ni, du tillsammans med ditt barn, välkomna att hälsa på i skolan. Vi tar
emot er vid förskoleklassernas lokaler klockan 9.00.

Vi har gjort en film ni kan titta på hemma tillsammans med era barn där vi presenterar skolan och arbetet i förskoleklass, se länk längst ned.

Vi bjuder in er till en frågestund med pedagogerna i skolan tisdagen den 17 maj kl. 18.00-19.00 i den grå modulen (förskoleklassernas lokaler).

Vi vill redan nu också bjuda in er vårdnadshavare till ett möte vecka 34, måndag 22 augusti kl. 18.00-19.00.

Gå gärna in och godkänn att vi får ta del av elevens tidigare lärlogg och
utvecklingssamtal. Detta görs genom att gå in på Unikum – klicka på
barnets namn - inställningar - scrolla ner och kryssa i rutorna för
övergång till annan skola.

Film: Välkomna till Förskoleklass på Storvretaskolan

Varmt välkomna till skolan!
Storvretaskola

2 maj 2022